طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت ، سئو سایت ، طراحی سایت فروشگاهی

ارسال اطلاعات به شبکه های اجتماعی

به طور کلی سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به تمامی کارهایی گفته میشود که در راستای بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو انجام میشود. دسته بندی های مختلفی برای SEO وجود دارد. به عنوان مثال off-page SEO به کارهایی که در خارج از طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) در راستای SEO انجام میشود گفته میشود و on-page SEO به مجموع کارهایی گفته میشود که در راستای SEO بر روی صفحات سایت انجام یمشود.
همچنینی واژه سئو کلاه سفید (White-hat SEO) به کارهایی گفته میشود که بر طبق اصول روال SEO و با استفاده از روشهای اصولی سعی در ارتقاء جایگاه سایت در موتورهای جتجو دارند.
واژه سئوی کلاه سیاه (Black-hat SEO) نیز به کارهایی گفته میشود که سعی در فریب الگوریتم های گوگل و کسب موقعیت بهتر در موتورهای جستجو با روش های بر خلاف آنچه گوگل به آنها توصیه کرده است میکند.
اگرچه ممکن است سئوی کلاه سیاه به صورت قطعی در برخی از زبانها مانند زبان فارسی که هوش مصنوعی درک کمتری از آن نسبت به زبان انگلیسی دارد داشته باشد، ولی استفاده از این تکنیک ها ممکن است منجر به افت رنک و حتی خارج شدن یک سایت از ایندکس گوگل به صورت مقطعی و یا دائمی شود. بنابراین تلاش کنید که همیشه از تکنیک های اصولی جهت ارتقاء رنکینگ سایت استفاده کنید.

DMCA چیست؟

DMCA چیست؟

DMCA قانون حمایت از مالکیت معنوی در آمریکا و مخفف Digital Millennium Copyright Act است. واحد DMCA از سال 2012 در گوگل با هدف حمایت از مالکیت های معنوی در حوزه وب شروع به فعالیت نمود. هر شخصیت حقیقی یا حقوقی می تواند به صورت مستقیم و یا توسط شرکت هایی که کار DMCA را برای موکلانشان انجام می دهند از وب سایت های ناقض قانون کپی رایت به گوگل شکایت کند.

dmca 660x330 - DMCA چیست؟

از ماه آپریل 2016 تا ماه آپریل 2017 بیش از 910 میلیون درخواست در ارتباط با طراحی سایت (قیمت طراحی سایت) های  ناقض قانون کپی رایت برای گوگل ارسال شده است. تعداد ارسال درخواست حذف URL از ایندکس گوگل در هر هفته از سال 2012 تا کنون در نمودار زیر نشان داده شده است. به عبارت دیگر طی یک سال گذشته به طور میانگین در هر دقیقه بیش از 1700 در خواست حذف URL به گوگل ارسال شده است.

requests to google dmca - DMCA چیست؟
در خواست های ارسال شده به Google DMCA از سال 2012 تا 2017

بیشترین حذف URL از ایندکس گوگل در مورد سایت های اشتراک گذاری فایل بوده که نظارت کمتری در حیطه قانون کپی رایت برروی سایتشان داشتند که در این میان سایت 4shared.com با حذف حدود 68 میلیون URL تا سال 2018 از ایندکس، گوگل رکورد دار حذف تعداد URL است.

از شروع به کار DMCA گوگل تا مارچ سال 2018 تعداد 1.7 میلیون دامین تحت تاثیر DMCA قرار گرفتند و بیش از 3.4 میلیارد صفحه از ایندکس گوگل حذف شده است.

نحوه شکایت به DMCA گوگل

اگر شما مالک یک محتوا، عکس، کتاب، نقاشی و یا هر آنچه که می تواند تحت پوشش قانون DMCA باشد هستید و اگر یک طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) قانون مالکیت های معنوی را در مورد دارایی شما نقض کرده است می توانید پس از ورود به گوگل سرچ کنسول، وارد صفحه داشبورد DMCA به آدرس زیر شوید و از سایت خاطی به گوگل شکایت کنید.

www.google.com/webmasters/tools/dmca-dashboard

یک از کارهایی که یک سئو کار حرفه ای انجام می دهد، شناسایی سایت هایی که محتوای شما را بدون اجازه کپی و بازنشر کرده اند و شکایت از آن ها بهGoogle DMCA است.

نتیجه شکایت به DMCA

مدت زمان رسیدگی به شکایت های DMCA با توجه به نوع محتوا و تعداد URL ها متفاوت است ولی معمولا برای تعداد URL اندک، مدت زمان رسیدگی به شکایت و اعلام نتیجه در حدود 2-7 روز فرد شاکی می تواند پاسخ شکایتش را در داشبورد DMCA ببیند. در صورتی که اتهام ساخت سایت متخلف به گوگل برای همیشه حذف گردد.

dmca removed url message in serp - DMCA چیست؟
نمایش صفحات حذف شده از ایندکس گوگل با حکم DMCA در SERF

درصورتیکه صفحه ای قبلا در ایندکس گوگل وجود داشته و دارای رنک بوده و با حکم DMCA از ایندکس گوگل حذف شده باشد، به صورت تصویر زیر در SERPنمایش داده می شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به تعداد شکایت های انجام شده از صفحات خاطی حذف شده از ایندکس گوگل، کلمه Complaint در متن وجود دارد که با کلیک کردن برروی آن ها می توانید نام شاکی و متن شکایت ارسال شده به DMCA را ملاحظه کنید.

 

مطلب قبلی:الگوریتم های گوگل و آپدیت آن ها

مطلب بعدی: الگوریتم Google PageRank

الگوریتم Google PageRank

الگوریتم Google PageRank

الگوریتم Google PageRank اولین الگوریتم گوگل است در سال 1996 منتشر شد و آخرین بروز رسانی آن در سال 2013 انجام شد. شیوه کارکرد این الگوریتم بر اساس محاسبه تعداد و کیفیت لینک ها به یک صفحه جهت اندازه گیری میزان اهمیت وب سایت است.

طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی)

PageRanks - الگوریتم Google PageRank

بهینه سازی سایت

در گذشته با استفاده از نوار ابزار گوگل که مانند تصویر بعدی روی مرور گر های اینترنت قابل نصب بود این امکان وجود داشت که PageRank سایت (سئو سایت) ها که به اختصار به آن PR نیز گفته می شود را اندازه گیری نمود. میزان PR یک سایت از عدد 0 تا 10 می توانست باشد و هر سایتی که پیج رنک بالاتری داشت میزان اهمیت بالاتر داشت.

473165018 3ed9076b0e - الگوریتم Google PageRank
نوار ابزار گوگل

گوگل پس از اعلام قبلی برای آخرین مرتبه در نوامبر 2013 اقدام به بروز رسانی PageRank برای عموم نمود و در مارس 2016 نیز امکان نمایش PageRank را از نوار ابزار خود حذف نمود و دیگر امکان چک کردن PR وب سایت ها برای کاربران با هیچ روشی وجود ندارد. البته همچنان PR یکی از فاکتور های مهم در محاسبه رنکینگ در موتور جستجوی گوگل است.

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

Google Panda یک تغییر در الگوریتم رنکینگ نتایج جستجوی گوگل است که برای اولین بار در فوریه 2011 منتشر شد. هدف الگوریتم گوگل پاندا کاهش رتبه سایت های با کیفیت کم نمایش سایت های با کیفیت بالاتر در ابتدای نتایج جستجو است.

نام پاندا از یکی از مهندسان گوگل به نام Nevneet Panda گرفته شده که توسعه دهنده تکنولوژی بود که امکان ایجاد و به کاربردن این الگوریتم را فراهم ساخت. با فعال شدن الگوریتم پاندا تغییر مثبت در رنکینگ وب سایت های خبری و شبکه های اجتماعی به وجود آمد و طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی) هایی که شامل تبلیغات متعدد بودند،‌ با افت رنک مواجه شدند. این تغییر به مرور بر 12 درصد از کل نتایج جستجو اثر گذاشت.

google panda - الگوریتم پاندا گوگل

 

در دوسال اول بعد از انتشار گوگل پاندا، این الگوریتم به صورت ماهانه آپدیت می شد،‌ اما گوگل در مارچ 2013 اعالام نمود که از این به بعد، آپدیت های آینده نامحسوس تر و ادامه دار خواهد بود. گوگل در 18 جولای 2015 پاندا نسخه 4.2 را منتشر نمود که به مرور برای کلیه وب سایت ها اعمال شد.

گوگل پاندا بر رنکینگ  (سئو سایت) همه سایت یا بخش مشخصی از سایت (بهینه سازی سایت) تاثیر می گذارد و بر روی صفحه خاصی اثر ندارد. این الگوریتم با در نظر گرفتن تعدادی از صفحات با کیفیت کم یا با محتوای تکراری،‌ ترافیک کل یا بخشی از سایت را کاهش می دهد.

 

مطلب قبلی:الگوریتم Google PageRank

مطلب بعدی:الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

Google Penguin نام یکی از آپدیت های الگوریتم جستجوی گوگل است که برای اولین بار در 24 آپریل 2012 منتشر شد. هدف اصلی این آپدیت پایین آوردن رنکینگ سایت یا سئو سایت هایی است که قوانین و دستور العمل های گوگل وبمستر را نقض می کنند. علت انتخاب نام پنگوگئن توسط گوگل اعلام رسمی نشد ولی به احتمال زیاد به دلیل جریمه شدن و freeze شدن سایت های مختلف توسط این الگوریتم، نام پنگوئن انتخاب شده است.

0d0c19531d6e29f793ed165732978408 L - الگوریتم پنگوئن گوگل

به عنوان نمونه، تولید محتوا به صورت خود کار، مخفی کردن متن در پشت عکس، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و خرید بکلینک و هر نوع تکنیکی سعی داشته باشد که باعث فریب الگوریتم های گوگل شود، مواردی هستند که ناقض دستورالعمل های گوگل وبمستر محسوب می شوند و در صورت شناسایی شدن توسط الگوریتم پنگوئن،‌منجر به جریمه شدن از طرف گوگل (Goolge Penalty) و کاهش رنکینگ خواهند شد.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی

آپدیت های الگوریتم پنگوئن

  • پنگوئن نسخه 1 در تاریخ 24 آپریل 2012 که روی 3.1 درصد از جستجو ها اثر گذاشت.
  • پنگوئن نسخه 2 در تاریخ 26 می 2012 که روی کمتر از 0.1 در صد از جستجو ها اثر گذاشت.
  • پنگوئن نسخه 3 در تاریخ 5 اکتبر  2012 که روی 0.3 درصد از جستجو ها اثر گذاشت.
  • پنگوئن نسخه 4 در تاریخ 22 می 2013 که روی 2.3 درصد از جستجو ها اثر گذاشت.
  • پنگوئن نسخه 5 در تاریخ 24 اکتبر 2013  که روی 1 درصد از جستجو ها اثر گذاشت.
  •  پنگوئن نسخه 6 در تاریخ 17 اکتبر 2014 که روی 1 درصد از جستجو های به زبان انگلیسی اثر گذاشت.
  • پنگوئن نسخه 7 در تاریخ 23 سپتامبر  2016 ضمن real time شدن الگوریتم و پشتیبانی از بیشتر زبان ها، جزئی از هسته الگوریتم گوگل شد و از این پس آپدیت های آن اعلام نخواهد گردید.

در گذشته گوگل کل اینترنت را ایندکس می کرد و سپس با الگوریتم پنگوئن طی مدت دو تا سه ماه همه ایندکس را بررسی می کرد و سپس وب سایت های مختلف را جریمه می نمود و اگر سایتی پس از جریمه شدن اقدام به انجام اصلاحات می کرد، در صورتی که در خواست بررسی سایتش را برای گوگل ارسال نکرده بود،‌باید منتظر می ماند تا گوگل دوباره همه اینترنت را ایندکس کند و الگوریتم پنگوئن نیز مجددا بررسی هایش را انجام دهد و سپس اثر جریمه خنثی می شد.

ولی در آخرین بروز رسانی این الگوریتم، پنگوئن جزئی از هسته الگوریتم گوگل شد و این بدان معنی است که هر بار crawl شدن صفحات توسط خزنده گوگل،‌پنگوئن به وظیفه اش عمل می کند. به عبارت دیگر هم اکنون الگوریتم پنگوئن به صورت real time کار می کند.

Google Penguin Update 1 - الگوریتم پنگوئن گوگل

جزئی نگر شدن پنگوئن

قبل از آپذیت 23 ستامبر 2016، پنگوئن برروی کل یک سایت  (بهینه سازی سایت) اثر می گذاشت واکنون تاثیر آن به صورت جزئی تر بر قسمت ها و صفحات گوناگون سایت ها اعمال می شود. در حقیقت پنگوئن جدید، سیگنال های اسپم متفاوتی را در صفحات بررسی و نتیجه را در رنک صفحات اعمال می کند.

طراحی سایت 

گوگل به طور رسمی اعلام نمود که آپدیت های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن دیگر اعلام نخواهد شد و وبمستران تلاش کنند که برروی تولید محتوا بر اساس دستور العمل های گوگل وبمستر تمرکز کنند و محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنند.

مطلب قبلی:الگوریتم پاندا گوگل

مطلب بعدی:الگوریتم کبوتر گوگل